Chocolate

Moshi Moshi!
Nu var det slut på ledigheten och upp till jobbet igen. Jag kommer öppna frukost ändra fram till söndag, med början idag. (^  ^) Men det var lugnt och skönt imorse, och efter frukosten fick jag reda på att mina kock-kläder har kommit. 
 
 
 
 

Nu känns det som på riktigt när jag går in i köket och bakar efter frukosten. (^_^) Vad passade vell inte bättre än att jag hade en chokladtårta på beställning att baka. Kläderna invigdes därför genom att baka en Chocolate Truffle Cake (på svenska; Chokladtryffel tårta. Men jag tycker det låter bättre och godare på engelska, hihi).
 
 
 
 
Jag hoppas att de blev nöjda. Det jobbigaste när man bakar en tårta är att man inte kan provsmaka för att se om den är god, det skulle ju synas. Bakar man muffins, cupcakes, kakor eller något annat kan man ju alltid baka några extra just för att smaka och se om de blir bra. Förhoppningsvis blev den god, glasyren var iaf mycket god hihi! (^   ^)
 
Jag kommer sova här på Björholmen inatt och får se om jag sover här ända fram till lördag. Det beror på att jag öppnar frukost (börjar jobba 05:30) och mina föräldrar ska slippa köra mig så tidigt samtidigt som jag kan sova en timma längre när jag bor här.
 
Efter att jag slutade idag har jag därför strosat runt, tagit en promenad och hängde lite i resturangen där jag kunde hjälpa till med några små saker. Nu har jag precis tagit ut linserna och ska strax tvätta ansiktet innan jag kryper ner i sängen med en bok. Det är mysigt att ligga och läsa länge innan man ska sova, jag somnar mycket lättare då eftersom jag varvar ner. Jag gillar att försvinna in bokens värld en stund, glömma det som finns omkring. Är det någon mer som tycker likadant?
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Akiko

パティシエ出来るんだ!! You can be a patissier!!!

Svar: Hihi, yes! I have thought about being a pastry cook, specially now when I'm baking at my job. (^ ^)
Elin Larsson Verta

2014-08-22 @ 13:28:03

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback