Bye Nordens Ark

Hi!
Det var sista lektionen på Nordens Ark idag, vilket känns tråkigt. Jag hoppas på att kunna komma tillbaka i framtiden, antingen om jag bestämmer mig för att läsa vidare eller som arbetare. (^   ^) 
 
 
Arkivbild från Nordens Ark - Röd Panda
 
 
 
Arkivbild från Nordens Ark - Amurtiger
 
 
 

Det var den enda lektionen jag hade i skolan idag. Fast imorse hade vi information om sånt man kan göra efter gymnasiet, t.ex. folkhögskola, arbeta utomlands, arbetsförmedlingen, vidarutbildning o.s.v., som jag var på. Jag hittade massor av roliga utomlandsstudier som jag blir sugen på och även endel volontärarbeten. Det ända som får mig att tveka är pengar. Just nu har jag inte speciellt gott om pengar därför tror jag att jag ska sattsa på att få ett jobb, antingen i Sverige eller utomlands, och sammla ihop pengar. Sen kan jag åka iväg och göra volontärarbeten! (^ - ^) 
 
Ett ställe som jag verkligen vill/ska åka till är Zambia där de har ett center för omvårdnad av skadade och omhändetagna schimpanser. Man förebereder även schimpanser för att återvända till naturen. Det låter så otroligt roligt och det är sånt arbete jag har drömt om så länge jag kan minnas! Jag fick nästan tårar i ögonen när jag läste om informationen på Goxplores hemsida. Arbetet stämmer helt överräns med allt jag drömt om, det är som om någon kopierat mina tankar! En dag ska jag dit, men först ska jag jobba ihop pengar så jag kan resa. 
 
 
För mer information klicka HÄR
 
 
Nu får jag återvända till verkligheten här hemma på Orust. Jag har inga lektioner imorgon därför åkte jag hem idag och åker tillbaka till skolan imorgon kväll, för på onsdag ska jag upp tidigt. På onsdag ska vi nämligen åka till Borås Djurpark hela klassen på studiebesök. Det ska bli väldigt roligt! Och gissa vem som kommer fastna i aphuset, hihi!
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback