Angel with horns

Konnichiwa!
Den dagen, som jag trode skulle bli hektisk och jobbig, blev istället solig och rolig. (^  ^) Det blir oftast inte som man förväntar sig, och ibland är det tur. 
 
Första lektionen var på stärken med praktiskt prov. Jag har bävat inför det eftersom jag inte kommer speceillt bra överräns med "min" häst. Hon är ofta otålig och lite bråkig, har även visat tendenser till att sparka. Men det gick faktisgt jättebra och jag tror att jag äntligen har fått någon slags kontakt med Maija (som hon heter). Det praktiska prover gick ut på att vi skulle mocka boxen, knoppa hästens man och linda ett arbetsbandage på ett av benen. Efter att först ha provat knoppa och fått det instruerat för mig (jag har missat den lektionen de gick igenom hur man knoppar en man) blev jag faktisgt nöjd. Det såg inte så dåligt ut för att vara första gången. (^  -  ^)y
 
De andra två teoretiska proven, häst och religion, kändes också bra! Allt har bara flytit på under dagen och mitt humör har varit på topp. Det kan kanske bero på solen, jag mår som bäst när solen skiner och det är värme. Det är en av anledningarna till varför jag mådde så bra och trivdes i Spanien. (^_-)
 
 
Jag idag med "devils horn" från bästa Linnea. Love them!
 
 

Nu har jag suttit och pluggat på inför ett slutprov vi har imorgon. Men det känns rätt okej det med eftersom det ska vara på datorn och finnas svarsalternativ till varje fråga. 
 
Dax att surfa runt lite random på nätet innan jag ska krypa ner i sängen. Igår blev det inte så tidigt i säng som jag hade tänkt mig för vi gick in till Desirée (jag, Evelina och Linnea). Vi satt sen och pluggade lite slappt och pratade in imellan. Det är det bästa med att bo på internat, kompisarna är inte längre en några fotsteg bort från dörren. 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: madabouttea.se

Vad söt du är! :)

2014-04-08 @ 09:28:42
URL: http://madabouttea.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback