Stork

Nihao!
Ni kan säkert gissa var jag är nu, just det ja på bussen. (^_-)

Ännu en rolig dag på Nordens Ark har passerat. Idag gjorde jag morgonrutinerna hos renar, getter och vildhästarna. (^ ^) Efter frukosten har vi dragit granar till både hästar och tiger-hägnet. Det tog sin lilla tid och var riktigt kallt. Jag stod och hoppa upp och ner för att hålla värmen. Men att få värma sig vid lunchen gjorde gott, sen höll jag värmen resten av dagen.

Granriset som vi drog till tigrarna började vi sen inreda ett av husen med. En tiger hona är dräktig och ska förhoppningsvis snart få ungar. Så vi har täckt huset med granarna för att hon ska ha en undangömd plats där hon vill föda sina ungar. (^ ^) Det var verkligen värt allt slit.

Dagen slutade med lite eftermiddagsrutiner och flytt av storkar. Jag fick hjälpa till med att hålla en av storkarna vilket var jättespännande, jag har aldrig hållt en fågel som är större än en anka eller höna. Men det gick bra, jag tappade den inte. (^ - ^)


Här kommer några bilder på granris, tigerhuset före och efter vi "dekorerat" det, vildhästarna och storkarna.


Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback