Movie time

Hej!
Idag var det skola igen, vilket var riktigt roligt! (^  ^) Vi gick igenom 10 nya hiragana och lärde oss beställa mat på en resturang. Lektionerna är verkligen något att se framimot, de är så roligt att lära sig japanska! Jag börjar också vänja mig vid att ta tågen till och från skolan, det börjar kännas naturligt vilken väg jag ska gå och vilket tåg jag ska ta. 
 
 
 
 
Till lunch idag blev det 7 eleven igen. Jag testade en japansk söt sak, daifuku,
som är en söt riskaka fylld med en sylt gjord på japanska söta bönor. 
Den var riktigt god och väldigt mättande! 
 
 

Eftermiddags aktiviteten för dagen var att se en japansk film. Det engelska namnet är Always.
 
 
 
 
Filmen utspelar sig under 1958-talet då Tokyo tower byggdes. Man får föja flera olika karaktärer, som lever i samma område, i deras med och motgångar. Handlingen är lite svår att förklara så jag rekomenderar att ni ser den istället. (^ - ^) Den var underhållande, men väldigt annorlunda jämfört med den typ av film vi är vana vid. 
 
 
Nu sitter jag hemma och ska strax äta middag. Imorgon kommer jag få gå upp tidigt för vi ska åka till Mount Takao. o(^   ^)o Därför ska jag försöka komma tidigt i säng idag så jag orkar med morgondagens vandring upp längs berget.
 
Jag avslutar med en liten bild på mig från tåget påvägen hem. Hörs snart igen 
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Ava

Det är verkligen roligt och intressant att följa din blogg nu när du är i Japan!

Svar: Tack, vad roligt att höra! (^ ^) Jag försöker uppdatera så mycket jag kan, men det finns inte så mycket tid till att sitta inne vid datorn. Man vill bara ut och upptäcka staden, hihi! Det är roligt att höra att du gillar mina inlägg.
Kram på dig <3
Elin Larsson Verta

2013-07-22 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback