In the park

Konnichiwa!
Jag har haft en helt underbar dag med värdfamiljen idag, jag har verkligen fått uppleva det japanska "vardagslivet" på ställen där turister inte brukar komma. (^   ^) Jag har varit med om så mycket att jag därför kommer dela upp dagen i två olika inlägg, jag börjar med parken vi cyklade till idag. 
 
 
Jag fick som sagt låna en cykel från familjen och det gick faktisgt riktigt bra, den var lagom hög och allt. Lite vingligt var det jämfört med svenska cyklar men när jag väl kom in i det var det inte svårt. Att cykla på de små gatorna här var jättemysigt och det fläktade härligt. 
 
Väl framme vid parken träffade vi Akikos klass. Fumi organiserade allt tillsammans med några andra föräldrar och sammlade ihop hela gruppen. Sen gick vi in i parken och gick en liten rundtur innan de började med sina lekar. Medans de lekte gick Kenji med mig och visade mig gammla japanska byggnader. Det var helt fantastisgt att vandra runt där och så intressant. Sen var det dax för lunch vilket blev picknick i parken med bentos (matlådor) från 7 eleven. Det avslutade dagen med Akikos klass, men vi stannade kvar i parken. Vi strosade omkring och de visade mig runt. 
 
Här kommer några bilder, som man säjer "en bild beskriver mer än tusen ord".  (^_-)
 
 
Medans vi väntade på att gå in parken kom en japan fram och frågade om han kunde ta kort med mig.
 
 
Bonsai träd
 
 
 
 
 
Plommon träd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det som plaskar i vattnet är stora fiskar.
 
 
 
Ett litet risfällt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett gammalt traditionellt rum man övernattade i förr. Golvet är täckt av tatami mattor,
likadana mattor har min värdfamilje i det rummet de sover i. 
 
 
 
Ett gammalt japanskt kök. I hörnet står en vedäldad spis som de kokade ris på.
 
 
 
En gammal medicin handel
 
 
En gammal kassaaparat
 
 
Ett gammalt, traditionellt, japanskt hus för bönder.
 
 
Innuti huset.
 
 
 
 
 
 
Lunch dags.
På bilder ser ni våra två sittunderlägg (de var som presseningar och alla hade med sig det att sitta på).
Kenji ska precis sätta sig och Akiko och Taro sitter redan ner med sin lunch.
 
 
Min lunch bestående av ris, hamburgare, grönsaker och japanskt tee (som smakar beskt).
Jag fick även en stor bit vattenmelon efteråt som smakade sött och gott i värmen.
 
 
 
Japansk vägvisare.
 
 
 
 
 
 
 Inne i parken fanns det ett vatten område där barnen kunde leka.
Vi satte oss ner i skuggen och tog en paus.
Jag passade på att köpa en burk iskaffe från en vending machine, det är så gott!
 
 

Senare kommer ett inlägg med bilder från ölfabriken vi gick till efter vi varit i parken. (^_^)
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback