Meteor i Ryssland

Hi!
Jag satt just och kollade på nyheterna, vilket inte händer så ofta. Då fick jag se något som fick mig att spettsa öronen, en meteorit har slagit ner i Ryssland inatt! (o.O)
 
Meteoriten slog ner någon gång inatt i centrala ryssland och bara några minuter därefter kom en tryckvåg som skadade många människor. Folk såg ett ljussken som fall ner på jorden och många gick ut för att titta vad det var. Sen kom ljudvågen som krossade fönsterrutor vilket gjorde att många har fått skärskador. Vittnen säjer att de trodde ett krig hade brytit ut. 
 
 
 
 
 
Det är mycket ovanligt att en meteorit slår ner som skapar en sådan ljudvåg att någon skadas. De uppskattar att den som träffade Ryssland inatt var mindre än 10 meter i diameter innan den träffade jorden.
 
 
Ni kan hitta mer info om händelsen på de lokala tidningarnas hemsidor. (^_-)
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Plaifa

det ser som om jorden skulle gå under

2013-02-17 @ 15:26:06
URL: http://hellosweetdays.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback