Tredje Advent

Halli Hallå!
Det får bli lite svenska idag, jag känner att mitt huvud inte hänger riktigt med om jag ska försöka mig på att skriva på engelska. Hihi! (a)
 
Jag har varit nere i djurhuset igen, eftersom jag har jouren. Idag rengjordes några fler terrarier till ormarna och vi snyggade även till hos boxsköldpaddorna. (^   ^) Det är roligt att vara nere i djurhuset men det är samtidigt skönt att jouren snart är över, jag gör mitt sista pass imorgon innan skolan. 
 
Jag hade tänkt ta med mig kameran ner till djurhuset idag, men blev lite lat och vill inte riskera att den blir smutsig (vi grejjar ju mycket med jord och vatten när vi är i terrarierna). Därför får det bli några mobilbilder idag med. Här är på de senaste tillskotten till djurhuset:
 
 
 
Två japantecknade blandraskaniner, blandning mellan rex och dvärgvädur.
 
 
 
Det är inte alltid lika lätt att fånga en kanin på kort, haha!
 
 

Dessa goingar är så sällskapliga och ska komma fram såfort man kommer. De nästan klättrar upp i famnen på dig, bokstavligt talat. (^ - ^) Man kan inte låta bli att bli helt förälskade i dem.
 
 
Nu sitter jag, helt slut efter denna helgen, i sällskapsrummet med Evelina och myser. Vi har lyssnat på mycke julmusik för att försöka hålla julstämningen uppe, det är ju ändå tredje advent. (^_-)
Hur har ni firat er tredje advent?
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: alice

Fin blogg! Kolla gärna min, och släng in en kommentar. :)

2013-12-16 @ 15:49:53
URL: http://mathliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback