Konstnärlig fågel

Hej Hej!
Jag tror att febern äntligen har börjat ge med sig! (^  ^) Önskar jag kunde säja det samma om snuvan och hallsont, hehe. Men är iaf på bättringsvägen. (Y) Idag blev det lite lektion i fåglar för mig, jag satte på en av BBC kanaler. Vilka fantastiska fåglar det finns. 
 
Denna fågeln fångade speciellt min uppmärksamhet. 
 
                                                               vogelkop bowerbird
 
 
För att fånga honans uppmärksamhet bygger hanen ett bo som han sen inreder med oliak saker han tycker är fint. Olika hanar inreder på olika sätt, vissa gillar blommor med mycket färger medans andra gillar svampar och stenar. När hanen är klar sjunger han för att honor ska komma och kolla på hans mästerverk. 
 
Kålla in den här filmen:  http://www.youtube.com/watch?v=E1zmfTr2d4c
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback