Möte med skogenskonung

Hello!
Jag som skulle varit i skolan nu sitter istället hemma i soffan och mår illa med datorn i knät. (>_<) Imorse gick jag upp och gjorde mig iårdning, precis som förra måndagen men det slutade med att jag fick kramper i magen igen och kunde inte åka. Eftersom jag började äta medecin-kuren igår så borde det vara bra om några dagar.

En annan sak som hände lite tidigare idag, jag skulle gå ut med vatten till kaninerna när jag fick syn på en stor älgtjur bakom vårat växthus. Den stog helt stilla och bara tittade på mig så jag tänkte att om jag skyndar mig så kanske jag hinner hämta kameran. Tro det eller ej jag hann hämta kameran och sen springa tillbaka och byta objektiv och älgen stog ändå kvar. Några kort hann jag få innan den sprang iväg upp i skogen.
I lördags såg jag en älg och i söndags såg jag en till så detta blir min tredje älg på tre dagar. (^ ^)


Ser ni älgen bakom grenarna?
Första objektivet kunde man inte zooma så långt med,
så jag sprang och hämta mitt teleobjektiv.



När jag kom tillbaka så flyttade älgen på sig vilket bara var bra för mig eftersom jag fick en bättre vinkel och fick se den mycket tydligare.


Jag tycker älgar är otroligt vackra djur och jag skiner upp varje gång jag sett än. Det känns så magiskt, som om tiden står stilla, när vi bara står där och tittar på varandra. Man förstår varför de kallas skogenskonung.

Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: michelle

Hejhej, kul om du vill vara i veckans blogg

klocka på länken för att anmäla dig:http://tofteers.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

//kram:D

2012-01-30 @ 15:41:50
URL: http://tofteers.blogg.se/
Postat av: Matilda [FOTO]

häftiga bilder!

allt bra med dig?

2012-01-30 @ 21:02:28
URL: http://moobyjo.blogg,se/
Postat av: sara

hej där! Har just nu en frågestund på min blogg, och skulle bli glad om du kanske kunde ställa några frågor? kram! :)

2012-01-31 @ 15:27:38
URL: http://sarakarlsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback