Tredje advent med mjölmask

Moshi Moshi!
Det drog över en hel del på tiden idag nere i djurhuset. Jag har fått städa hos mjölmaskarna, som kanske inte låter så farligt men det tar evigheter. Man ska sitta och sila igenom hela lådan med mjölmask och rensa bort all skit och alla döda maskar. De levande ska man sen lägga i en ny ren låda med grismjöl. (^  ^) Ett lite annorlunda sett att fira tredje advent på men det går det också.  
 
 
Men nu till något helt annat som jag tror jag aldrig har visat eller nämnt förut. När jag har tråkigt sätter jag mig ofta med mobilen och redigerar bilder på mitt egna lilla vis. Ni som har sett min instagram har nog sett det förut. Resultatet brukar bli något i den här stilen:
 
 
 
 
Det är roligt när man hittar appar som man kan dekorera fotona med, lite som i ett purikura bås i Japan. (^ - ^) En dag ska jag åka till Japan och då ska jag se till att få prova på purikura på riktigt, det verkar så roligt!
 
 
Men nu ska jag ha lite adventsmys för mig själv på rummet. Jag har förberett med lite glögg, russin och mandel. Detta ska avnjutas till gårdagens avsnitt av Downton Abbey.
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback