Tomten bor i Orsa

Här kommer bildbomben jag pratade om. Alla bilderna kommer från Tomteland i Orsa, för ni vet vell att tomten bor i Orsa? (^_-)
 
 
 
                                           Såhär ser skidbackarna ut under sommaren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                       Imellanåt var det teater för barnen. Här ser ni Häxrock!
 
 
 
                              Innan vi kom till älgen vi alla känner, fanns det några vanliga älgar.
 
 
 
 
 
Sen kom vi ju till den där älgen, Helges värld:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                             Självklar gick även tomtens renar där och vilade sig inför julen.
 
 
 
 
 
                                                Ankorna gillade att gå i vattenfallet,
            som tur är finns där en ramp så de kan klättra upp igen utifall de skulle rammla ner.
 
 
 
 
 
                                                              Tomtenssläde
 
 
 
 
 
 
                                        Undra vilka som bor i dessa små husen?
                                  (Gämför med blåbärsriset så ser ni hur små de är)
 
 
 
 
Det var riktigt mysigt att få lite av julen mitt i sommaren. Min jul-längtan dämpades något. (^ ^)
 
 
Någon mer som längtar efter julen??
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback