Bakning i mitt hjärta

Moshi Moshi!
Vad härligt det är att vakna upp i sin egna säng och veta att man har en lång helg hemma framför sig. (^ ^)

Det var ett tag sen jag bakade sisst och jag börjar känna det där suget efter att baka. Så jag får se till att komma på något roligt att baka i helgen. Cupcakes kanske? Jag har en lite roligt idé som jag vill testa, hihi!


Bakning är verkligen någonting som jag älskar! Jag blir lugn och glad av det på något sätt. Det får mig att koppla av och må bra.

Det var rätt roligt när jag klippte mig för något år sedan.
Mammas kompis har haft en frisörsalong och har alltid varit den som klippt mig, även efter att ha stängt ner frisörsalongen fortsatte hon att komma hem till oss om jag behövde klippas. Såklart bakade jag en kladdkaka när hon skulle komma och klippa mig den här gången. När hon fick syn på den säjer hon:

"åh, dina kladdkakor som alltid är så goda. Jag minns att du var väldigt liten när du redan kunde baka så goda kladdkakor helt själv."

Jag började då fundera på när jag verkligen började få intresse för att baka, men jag minns inte. Det känns som jag alltid har bakat, haha!

Här kommer några bilder på sånt jag bakat de senaste åren:



Jordgubbs-cheesecake



Prinsesstårta till pappa.



Pannkakstårta till Erik




Chokladtårta till mig



Banan-choklad cheese cake



Blåbärsrutor



Chokladkaka



Banankaka med kokos



Kaffe och Choklad-cupcake



Cupcake (minns inte smaken, hihi)



Kärleksmums med pärlsocker (vi hade slut på kokos)


image description
Mandel- och chokladtårta till pappa



Snickers



Cheese cake



chokladpraliner



Mini-cupcakes



Lussekatter



Kola- och Bananpaj med kanderade mandlar.




Chokladfyllda muffins




Surdegsbröd




Tårta till Erik



Chokladcupcakes



Tårta till Erik



Brownies



Kokos-cupcakes



Min födelsedags-tårta



Choklad- och apelsintårta



Påsktårtan



Macarons



och sisst men inte minst....


negerbollar med kokos
massor med chokladbollar!
(^ ^)




Det har blivit en hel del de, haha! Ändå har jag inte fotat varenda sak jag bakat. (^_-)
Men nu ska jag gå och ta på mig, sitter fortfarande i pyjamas. (a)

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback