Den andra systern Boleyn



Hello!
Eftersom jag knappt kan gå eller prata så fick det bli en film dag på soffan. ^-^ Jag satte på en av mina favorit filmer, Den andra systern Boleyn.

Filmen handlar om de två systrarna Boleyn som levde på 1500-talet. Drottningen av England kunde inte ge kungen en son och han var därför mycket deprimerad. Båda systrarna Boleyn skickas då till slottet för att "göra kungen nöjd" och däras familj skulle då få det en bra ställning hos kungen  som var väldigt viktigt på den tiden. Båda systrarna blir intresserade av kungen vilket leder till svartsjuka och stor skada...

Detta är som sagt en av mina favoritfilmer eftersom jag älskar filmer som handlar om förr i tiden. ^-^ Jag älskar kläderna, sättet de pratar på och jag tycker det är intressant hur de levde då.

Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Mimmiiiss

Ta en chans i veckans blogg och få ca 500 (eller mer) garanterade besökare till din blogg! Puss

2011-06-15 @ 18:41:47
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gillar du den borde du följa serien the Tudors också. Samma historia fast i serieform. Otroligt bra! Den är nedlagd nu, men fick 4 säsonger.

2011-06-16 @ 11:23:52

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback