Havets Hus

Hello!
Vi har varit på utflyckt idag igen med biologin. (^ ^) Den här gången åkte vi till havets hus och fick en guidad tur. Det var verkligen jätteroligt och man lärde sig massor av guiden.

Jag hade tyvärr inte kameran med men jag tog några bilder med Iphonen. (^_-)


småfläckig rödhaj (den oranga fisken har jag tyvärr glömt namnet på)



En havskatt som tar sig en lur. (^-^)



Bilden blev tyvärr inte så bra, men detta är ett småfläckig rödhajs ägg. Det mörka ni ser är näring som ynglet äter av. Man kunde även se ynglet, men som sagt så blev inte bilden så bra. (>.<)


Det roligaste med hela besöket var nog att vi stötte på den här mannen:



Martin Emtenäs från Mitt i naturen som höll på att spela in ett nytt avsnitt. :D Han är verkligen min STORA förebild och en av anledningarna till att jag äns går på Dingle. Jag tittar ofta på Mitt i Naturen och har alltid sagt att "DET vill jag jobba med". Han är så otroligt duktig och har inspererat mig massor!

Där kom jag in lite på vad det är jag har tänkt utbilda mig till, det kommer antagligen inte bli något natur program på tv, hihi! (^^)
Vecka 43 kommer vi att få välja våra inriktningar, då kommer jag välja djurvård (om allt går som planerat). Efter gymnasiet så vill jag jobba på djurpark, hällst med apor, men bara jag får ett jobb på en djurpark så är jag super nöjd. (n_n) I framtiden vill jag åka runt i världen till olika naturreservat och hjälpa utrotningshotade djur. Jag vill känna att jag gjort något meningsfullt av mitt liv och jag vill göra något för djur och natur.

Det var lite om mina tankar inför framtiden, haha! (^ ^) Nu får jag nog fortsätta med läxorna så att jag kan föverkliga det jag nyss skrev.

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback