Elin som bonde?

Heej!
Idag har jag fått prova på att vara bonde. ;P Dagen började med att jag fick följa med och hällsa på grisarna och dom små kulltingarna. Dom är såå sööta!! ^^,
Sen fick jag sitta med i traktorn medans dom körde och lassta hö balar. Det var rätt mysigt. :)
Efter ett morgon fika så fick jag åka med en annan "bonde" och sprida ut gödsel på en åker. Det lukta faktisgt inte lika illa som jag trodde. Bara när man stog still. >.<
Eftermiddagen tillbringa jag i Djurvården igen. ;D Där hjälpte jag till med att mata djuren, göra iårdning en box m.m. Det är jätteroligt och jag skulle verkiligen vilja gå den linjen nästa år. ;) Jag fick också hällsa på kalvar som slicka och tugga på allting. Haha! Dom sög på mitt hår och slicka hela min jacka. Dom är så myysiga. ;D

Nu tittar jag på Bonde söker fru och är jättetröt efter en lång dag. ;)
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback