Icke Godkänd

Hej!
Blev tyvärr inte godkänd på moppe-provet idag så det bli att boka ett nytt datum att plugga till.
Jag hade ett fel ifrån Godkänd så jag är inte specielt glad. Så iriterande eftersom de frågor jag svara fel på satt jag och valde mellan två och tog fel, sen har inte alla frågor funnits med i boken. :/ Lite dåligt tycker jag.
Men nu ska jag inte klaga mer på det. :P

De som såg på tv4 nyheterna igår kanske fick se ett klipp från Ängås skola. ;P
Jag var ju inte i skolan igår eftersom jag var med mamma på utlfyckt, men alla som var i skolan igår strejkade efter lunch. Dom var över 200 elever som strejkade.
Det är nämligen så att komunen har dragit in en massa pengar som ska sparas så därför kommer än av våra bästa lärare att bli förflyttade. Det orsakar oxå att dom inte kommer kunna har kvar elevens-val som vanligt. Därför bestämmde vi att vi skulle strejka. Vi mejlade komunen, tidningar och tydligen oxå tv4 om detta så vi var både med på tv och löpsedeln. :D
Vi har fått tillbaka elevens-val men vi vet inte hur det kommer att gå för läraren. Hoppas hon får stanna.

Kram på er <3

Ängås skola går ut i strejk
p.s Bra jobbat allihopa! ^^, <3

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback